söndag 21 augusti 2011

Mot nya vatten...


Idag var jag och Mackan och kollade in ett klubbvatten i en förening vi funderar på att gå med i. FunderaDE, kanske jag skall säga då vi båda ganska omgående bestämde oss för att det här är något vi måste gå med i.
Fördel 1: Det ligger 20 minuter hemifrån med bil. 10 minuter om man verkligen står på.... Okej kanske inte 10 men typ 17 minuter (med medvind, hemlängtan och kissnödig, vilket för övrigt är kriterier som alla är medräknade när man frågar hur fort en moppe går). Vi tog en tur runt sjön och det var minst sagt mycket aktivitet. Regnbågarna cruisade runt i stim och smaskade på nattsländor så hårt så fiskgjusarna blev rädda.

Fördel 2: Det är inte bara en grym regnbågssjö, det är också ett strömmande vatten som endast kan beskrivas som episkt. Jag har sällan sett ett mer dramatiskt landskap och då kollade vi inte ens på hela sträckan. Min först akommentar var: "Fan, det ser ju ut som alla de där bilderna i Fly Fisherman (tidningen)" Mackan kontrade med jämtländsk tystnad...

Fördel 3: Det är billigt. Kostar en spottstyver.

Fördel 4: Sa jag att det ligger 20 minuter hemifrån....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar